نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2080
-
الف
+

راه اندازی «خانه فرهنگ ایران» در هرات؛ نقطه عطفی در همکاری های مشترک ایران و افغانستان

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات با حضور مسئولان ولایت هرات و سفیر ایران در افغانستان گشایش یافت.

به گزارش آی فیلم 2، «مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با حضور مسئولان این ولایت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افتتاح گردید.

«محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ضمن اشاره به این موضوع که دو کشور در حوزه فرهنگ با فرصت ها و تهدیدهای مشترک روبرو هستند، راه اندازی خانه فرهنگ ایران را نقطه عطفی در همکاری‌های مشترک دو کشور دانست.

وی ادامه داد: فرصت بیشتر دوستی و روابط مستحکم تر و همچنین بالا بردن درک مشترک دولت و ملت ها از یک دیگر، از مهمترین تاثیرات این مرکز فرهنگی می باشد.

سفیر ایران، فرهنگ هرات را یکی از بهترین نمونه های فرهنگی دنیا عنوان کرد که برخواسته از تمدن کهن مردم این منطقه از افغانستان است.

بهرامی با اشاره به روابط افغانستان و ایران گفت: در سال های گذشته مسئولان بلند پایه دو کشور همواره تلاش کرده اند تا مناسبات فیمابین در سطح دولتی و غیر دولتی به شکل وسیعی گسترش یابد.

«غلام داود هاشمی» معاون والی هرات نیز در این مراسم دو کشور را دارای اشتراکات فراوان و دوستی‌های بسیار دانست و گفت: افتتاح مرکز فرهنگی می‌ تواند به  همدیگر پذیری بیشتر بین دو ملت منجر شود.

 هاشمی همچنین به دوستی میان دو کشور، به ویژه ولایت های هرات و خراسان اشاره کرد و گفت: ضمن روابط خوب، دارای خویشاوندی‌هایی هم هستند.

لازم به یادآوری است سال گذشته وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و سفیر فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در كابل در مورد تاسیس مراكز فرهنگی وابسته به كنسولگری های دو كشور در شهرهای هرات و مشهد یادداشت تفاهم امضاء كرده بودند.

ع ا/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر